zondag 1 juni 2014

Murray beslist spannende afgebroken vijfsetter tegen Kohlschreiber

Andy Murray heeft de derde ronde partij die hij gisteren moest afbreken tegen Philipp Kohlschreiber bij 7-7 in de 5e set gewonnen. De Schot won met 3-6, 6-3, 6-3, 4-6, 12-10 in de beslissende set.

Andy Murray verloor het eerste punt, maar bleef vervolgens goed bij de les. De Schot liet zich niet van de kook brengen door een tegenstander die in vorm is.

De winnaar van de Wimbledon vertelde na de partij: "Ik moest me concentreren en proberen elk punt zo goed mogelijk te spelen. Na een nacht slaap ben ik alleen met voorbereiden bezig geweest. Dat ik de volgende ochtend weer door moet is nieuw voor me, maar ik heb me geconcentreerd op de tactiek. Het was een hoog niveau vandaag."

Op de vraag of hij in zijn volgende partij tegen Ferando Verdasco in het nadeel is omdat hij geen dag rust heeft antwoordde de Schot eerlijk: "Ik probeer zo goed mogelijk te herstellen en goed te slapen. het was gisteren eigenlijk wel goed dat we stopten, want ik had last van kramp. Mijn spieren zijn stijf, maar ik probeer nu goed te rusten".

(later meer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten